Jeśli to wrzesień, jesteśmy we Francji (2).

Dzień dobry.

W 2003 odwiedziłyśmy z naszą Francuską Mamą i Jej Mężem w Wersalu.

Pamiętam, że powiedziałam wówczas, że lepiej rozumiem Rewolucję Francuską.

Ten dzień bardzo już umknął.

W 2004 siedemnasty września upłynął nam w drodze powrotnej z St. Malo przez Rennes do Paryża i potem do D.

Chyba pokłóciłyśmy się z Olinusem pijąc kawę w Paryżu.

Tego dnia, w tamtym Paryżu, czułam, że to jest moje miejsce na Ziemi.

W 2007 Olinus Prime zanotowała:

„Wstałam ok. 10. Poszłyśmy się z pikfe umyć. Ok. 12 przyjechał J-A. i był obiad. Potem poszłyśmy na spacer, zapaliłyśmy, a po powrocie pojechałyśmy z Francuską Mamą do D. Kupiłyśmy koperty i znaczki oraz przewodnik i wróciłyśmy. Była herbatka i papierosek.
Potem siedziałyśmy w pokojach, korzystałyśmy z Internetu.
Potem była kolacja, a po kolacji herbata i papieros i ja bardzo zasłabłam i wszyscy się wystraszyli, ale szybko mi przeszło.
Umyłam się, skończyłam list do KillBilli, poczytałam i położyłam się spać.”

A w liście do Big B  Olinus Prime (tak, tak, miałyśmy w moim liście do niego taką małą żartobliwą dyskusję pisaną) napisała: „Chyba jednak wyjdę z pokoju pikfe i pójdę do siebie, bo nie chcę znowu zasłabnąć, tym razem z powodu rozmiarów jej mózgu. Pozdrawiam i szczerze współczuję. Z radością oddaję ją w Twoje ręce i życzę DUŻO cierpliwości”

Hm.

Ja pisałam do Big B, że nie robiłyśmy nic szczególnego i że między immymi na tym polega urok tego miejsca, u Francuskiej Mamy.

Poszłyśmy tego dnia na spacer, naszą dawną, wychodzoną trasą po miasteczku, w którym mieszka Francuska Mama: przez mostek do la mairie, gdzie jest budka telefoniczna i skrzynka na listy, i widziałyśmy dwa konie oraz dwa osły. Chyba pierwszy raz w życiu widziałam osła. Nie myślisz, że to pasjonujące? 🙂 (z arcyciekawego listu do Big B).

I osioł.

pikfe

Explore posts in the same categories: Francja, Gdzieś dalej

Tagi: ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

Skomentuj

