Kokon.

Dzień dobry.

Nadszedł dziwny okres mojego życia, ten czas graniczny – tuż przed porodem. W niedzielę mam odstawić leki i zobaczymy czy Tygrysek zechce od razu przyjść na świat czy też będzie wolała jeszcze poczekać. Ja bym na jej cierpliwość nie liczyła, ale przecież – choć tylko trzykilowa istota  – to już jednak własne zdanie ma. I ten pierwszy raz uczę się jej zdanie szanować.

Trudno jest mi się skoncentrować na czymkolwiek, teraz mam trudność już nawet z czytaniem gazet i newsów w Necie. Najlepiej leży mi się i wygląda przez okno – widzę głównie niebo. Myśli krążą trochę bez ładu i składu, czas mija w niezbyt produktywny sposób, ale mnie to w tej chwili uszczęśliwia.

Fizycznie nie czuję się ciążą umęczona – mogę spać, brzuch wcale nie jest duży, zgaga dokucza, ale w sposób do przeżycia. Jasne, trochę się toczę i sikam częściej niż najbardziej liberalne ustawy przewidują, niemniej jednak nie mam z tym jakiegoś wielkiego problemu.
Bardziej dokuczliwe jest powolne poruszanie i ogólna ociężałość, niezbyt zgodne z tym jak działam normalnie – choć Big B uważa, że jestem POWOLNA! Jeśli tak, to teraz musiałam już zastygnąć całkowicie w jego oczach.

Jestem nerwowa.
Zdrobnienia w stylu „maluszka”, „dzidziusia”, „dzidzi”, „brzuszka” sprawiają, że zalewa mnie krew. Naprawdę. Nie potrafię opanować tężejącego głosu. Wpadam w szał. Urodzę dziecko, a nie „dzidzię”. Brrr.

Boję się porodu. Nie bólu, bo o tym w ogóle nie myślę, tylko samego wydarzenia.
Jak to jest?
Czy wszystko będzie w porządku?
Kiedy się zacznie?

Poród przekracza granice mojej wyobraźni.
Na nic mi opowieści i dobre rady, bo ona dotyczą tego, co działo się z ciałem, a nie tego, co działo się z głową.
To, co dzieje się z ciałem jest prostsze do wyobrażenia; to, co w głowie – całkowicie nierealne. Nie jestem w stanie powiedzieć, jak będę się czuła.
Chyba nawet nie chcę słuchać innych porodowych historii, na nic mi one, tylko mętlik w głowie większy.

Czuję się trochę jak w kokonie.

pikfe

Explore posts in the same categories: Ciąża

Tagi: , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

12 komentarzy w dniu “Kokon.”

  1. Dosia Says:

    zaryzykowalabym stwierdzenie, ze jestes idealna ciezarna

    • pikfe Says:

      Bardzo mnie to rozbawiło 🙂 Mogłabyś jakoś uzasadnić? Ja idealną ciężarną?

      • Dosia Says:

        nie marudzisz, nie narzekasz, dzielnie znosisz zgage, nie tyjesz, mozesz spac, nie swedzi cie cialo, siusiasz tylko troche czesciej, lezysz, jak ci kazali lekarze, nie opisujesz tutaj kazdego kopniaka w zebra
        mam wymieniac dalej?

      • pikfe Says:

        Dobra, dobra, dajmy spokój 😉

  2. Kulka Says:

    Trzymam kciuki 🙂 będzie dobrze!

  3. Hordubal Says:

    Zgadzam się z Dosią,jesteś idealną ciężarną 🙂 Pozdrawiam serdecznie 🙂

  4. poprostuzycie Says:

    Ja nie słuchałam, szłam w pełnej nieświadomości, jak to będzie i to najlepsze wyjście 🙂 Dasz Radę Powiem tylko tyle :))))))))))))) :******** a potem będzie już karuzela :))))))))))


Skomentuj

