Rozwaliło mnie to (brzydko mówiąc).

Dzień dobry.

Na dziś tylko cytat, krótki.

„Pali się, moja panno był faworytem festiwalu.

– Tak, ale dzień po canneńskiej projekcji filmu Milosa wybucha rewolta studencka w Paryżu. Truffaut, Godard jadą do Cannes z misją przerwania festiwalu. Milos ni w ząb nie rozumie, o co chodzi, podobnie jak Carlos Saura – obydwaj przyjechali z krajów autorytarnych, jeden z komunistycznego, drugi z frankistowskiego, i zadawali sobie pytanie: czego chcą francuscy studenci? Po powrocie do Paryża Milos zaległ u mnie, załamany, nie mogąc zrozumieć, co się dzieje: nam w Pradze tak trudno ściągnąć czerwoną flagę – a wy chcecie ją wciągać z powrotem?

Mam w oczach taką scenę: Forman i Ivan Passer, inny wielki czeski reżyser, stoją przed Rogerem Vadimem, ideałem zachodniego mężczyzny: ferrari, szale od Hermesa. I ten czarujący Vadim mówi do Czechów: – Jeśli na świecie jest coś oczywistego, to to, że my chcemy nastania socjalizmu!

Fragment wywiadu z Jean- Claude Carrierem, DF z dnia 8 kwietnia 2010.

pikfe

Explore posts in the same categories: Cytując innych

Tagi: , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

Skomentuj

