Oj, jest problem.

Dzień dobry.

Dawno nie pisałam. Prawda jest taka, że jestem trochę znużona po południu i mam średnią chęć na komputer.

Może to jednak tylko półprawda? Obawiam się, że brakuje mi słów. Brakuje mi ich ciągle, a wszystko, co napiszę wydaje mi się głupawe/oczywiste/naiwne/pozbawione sensu/nieciekawe/grafomańskie/żałosno-patetyczne/nudne etc, etc.

Trwają zbiory. Co można mówić o zbieraniu jabłek?

Że to fajne.

Że praca na dworze.

Że ma w sobie coś radosnego, jak winobranie, tyle, że winobranie jest dużo lepiej rozreklamowane i ludzie są gotowi robić to w ramach wakacyjnej przygody.

Że piękna jesień, piękne światło, rano migoczące w każdej kropli rosy.

Że sad pachnie jesienią i jesiennym słońcem.

Że podglądamy ptaki.

Że trudno jest pisać o zbieraniu jabłek codziennie – obfitość owoców jest, ale obfitości w fascynujące zdarzenia brakuje. Albo nie, może nie brakuje, tylko ja nie potrafię jej dostrzec.

Bo może można byłoby wydać zbiór opowiadań o jabłkach? O dramatycznym losie rozdzielonej pary, z której jedno trafia do palety, a drugie na ziemię; o jabłku, które spada i gnije, czekając na mrozy; o innym, które trafia w palecie do chłodni i leży tam, zgnaiatane przez inne, do marca; o ostracyźmie innych jabłek wobec tego, które zaczęło gnić na drzewie; o makabrycznej zbrodni zwójki, która wżarła się jabłku do serca; o jabłku leczącym swoje rany po gradzie; o jabłkach, które powoli umierają na umierającym drzewie.

Wczoraj deszcz, więc nie pracowaliśmy, miałam cały dzień wolny, a ani razu nie pomyślałam o tragediach dziejących się w sadzie 😉 Od dziś już praca i – sorry – no weekend, w soboty też zbieramy. A ja nadal tkwię w niemocy, co mnie gnębi.

pikfe

Explore posts in the same categories: Pitu - Pitu

Tagi: ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

One Comment w dniu “Oj, jest problem.”

  1. Viktoria Says:

    Czy mogę się dołączyć 🙂 kurczę uwielbiałam prace w sadzie 🙂 przecież z zawodu jestem ogrodnik 🙂 Pozdrawiam PoprostuŻytcie 🙂


Skomentuj

